Hasan Bayram: Ne UBER ne de taksiciler… Asıl kaybeden acenteler! (19.03.2018)
TUSAD Başkanı Hasan Bayram, son günlere damgasını vuran taksiciler ile UBER’ciler arasındaki tartışmayı ve yaşanan gelişmelere ilişkin bir açıklama yaptı. Bayram, her iki tarafında yerine getirmesi gerekenlerin olduğuna dikkat çeken Bayram; asıl kaybedenin seyahat acenteleri olduğuna dikkat çekti. İşte o açıklamalar…
Hasan-Bayram-Ne-UBER-ne-de-taksiciler…-Asil-kaybeden-acenteler
Son günlerde şiddet içeren saldırılara kadar varan taksiciler ile UBER şoförleri arasındaki polemik gündemdeki yerini koruyor. Konunun taraflarından farklı açıklamalar geldi. Hatta bu kapsamda mağduriyet yaşayan; transfer yapan acente yöneticilerinden de açıklamalar geldi.

Son olarak İstanbul Seyahat Acentaları ve İşadamları Derneği (TUSAD) Başkanı Hasan Bayram da konuya ilişkin bir açıklama yaptı.

Hem taksicilerin hem de UBER şoförlerinin yerine getirmesi gerekenlerin olduğuna dikkat çeken TUSAD Başkanı Hasan Bayram, bu süreçten asıl zararı görenlerin transfer yapan seyahat acenteleri olduğunu öne sürdü.

“Taksicilerin de turizm işi yapmaktan vazgeçmeleri gerekiyor”

“UBER’in turizmcilikten ve taksicilikten vazgeçmesi gerektiği gibi, taksicilerin de turizm işi yapmaktan vazgeçmeleri gerekiyor” diyen Hasan Bayram; yaşananları tutarsızlık olarak değerlendirdi.

“Eskiden sarının bir tonu vardı. Şimdi ise bir kaç tonu var”

İstanbul taksicilerinin Türkçe konuşanları taksilerine almamaya başladıkları günden bugüne UBER hızla tanınmaya başladığını ifade eden Bayram; “meşhur olmak başa beladır. Tartaklanır ve kurşunlanırsın. Taksiciler; kendilerinin sebep olduğu UBER’in yükselişinin önünü kavga ederek, meydan okuyarak kesemez. Eğer ön kesmek istiyorsan; sarı renklim değişim yaşayacaksın. Eskiden sarının bir tonu vardı. Şimdi ise bir kaç tonu var” dedi.

TUSAD Başkanı Hasan Bayram açıklamasının devamında şunları kaydetti:

“Taksiciler, UBER’in önünü kesmek istiyorlarsa VITO model lüks taksiler ile turizmcilerin ekmeğine göz koymak yerine, lüks binek araçlar ile kaliteli bir değişim yaratarak İstanbul halkına hizmet etmeyi ilke edinmelidirler.

“Taksiciler, “Nereye gidiyorsun?” sorusunu sormaktan vazgeçmeli”

Taksiciler artık lobilerine güvenmeyi bırakmalıdırlar. Çünkü UBER’in de lobisi var. Tek gariban kalan ise turizmciler. Taksiciler, “Nereye gidiyorsun?” sorusunu sormaktan vazgeçmedikçe; UBER yaşamaya devam eder. Son bir kaç yıldır taksiciler asli işi yerine turizm işini hedefe koydular. İstanbul’un havalimanlarında defalarca üye acentalarımızın personelini tartakladılar. Turistlerin gözünü korkuttular.

“Asıl zararlı çıkan acentalar…”

UBER denen korsan taşımacılıkta turizmde fiyatlamada acentalarımıza ciddi zarar ettirdiler. Bu kavga ve korsan taşımacılıkta asıl zararlı çıkan Körfez ve Ortadoğu Ülkelerinden turist getiren acentalar olmuştur.

“Borçlandır ve itaat ettir modeli Batı’nın modelidir”

UBER binlerce Türk gencine umut vererek borç altına sokarak lüks araç aldırmıştır. Avrupa’ya sermaye akıttıran UBER, korsan taşımacılığı ile UBER şoförlerinin çoğunun on binlerce ceza almasına sebep olmuştur. Borçlandır ve itaat ettir modeli Batı’nın modelidir.

“Herkes aslına dönmelidir”

Herkes aslına dönmelidir. UBER ülkesine, taksiciler taksiciliğine; seyahat acentalarını rahat bırakarak turizme hizmeti acentalarımız yapmalıdır.”

Kaynak : Turizm Ajansı